Vinterkyla!

Det har varit en härlig vinterhelg med mycket vackert ute i naturen. I lördags var jag ute på en fototur till Bornsjöns naturreservat tillsammans med några andra morgonpigga fotografer. Temperaturen vid Bornsjön var ca -18 grader och  det var skönt att man hade klätt  sig rätt för turen.  Fikapausen med kaffe och mackor vid sjön, som nu  givetvis låg täckt med is och snö, var välkommen! Solen hade också börjat sega sig upp  så det kändes genast varmare.  Sjön är ett vattenskyddsområde där det är förbjudet att bada, men det var nog ingen som  hade några såna planer denna dag 🙂

Jag hade aldrig besökt området förut och jag är glad att jag steg upp denna gnistrande kalla morgon. Jag kommer med all sannolikhet att besöka området igen i vår.  Här bjuder jag Er på några bilder från som jag tog under denna ljuvliga vinterdag!

bornsjon3  bornsjon2

bornsjon1

4 responses to “Vinterkyla!

  1. Fantastiska bilder! Var och en med sin egen skönhet! Njuter!
    Margi

  2. Härliga vinterbilder. Favoriten blev den i mitten. 🙂

Kommentera

