Nyfors morgontur

I går morse var vi några från Biofoto som träffades vid Nyfors i Tyresö för att fota . Ljuset var inte det allra bästa kanske, men några bilder blev det ialla fall.

För bild nummer 1 använde jag Holgaobjektivet och den strax före 7 och för bild 2 och 3 använde jag Canons 100-400 IS objektiv. De 2 sistnämnda tog jag strax före 10.

8 responses to “Nyfors morgontur

  1. Hej Roland, kul att ni hittar ut i naturen trots att ljuset inte är det optimala..;)

    //Tommy

  2. bild nr 1 gillas, härlig känsla och ljuset blev bra!

  3. Det blev ju en samling fina bilder tycker jag!
    Morgan

  4. Kul med Canon 100-400 L, jag köpte en sådan förra veckan, mitt första objektiv med stabilisator!

    Innan det hade jag Tamron 200-500, och tyckte den var mycket bra, men nu när jag klämt på en med stabilisator hade jag inte kunnat byta tillbaks.

    Använder du läge 1 eller 2 på stabilisatorn vid fågelfoto?, har läst att läge 1 är för stillastående motiv och läge två för rörliga, jag har testat båda och inte märkt så stor skillnad mellan dom, men då har jag bara testat några bilder oxå.

    Mvh Björn

    • Tack, Björn, roligt att du också hitatt hit. Ja jag gillar 100-400 objektivet, just för stabilisatorns skull. Jo, jag använder läge 2 för rörliga motiv och läge 1 för stillasittande motiv. men jag märker inte någon skillnad direkt. Det kanske bara är i ”vissa” situationer som det märks.

Kommentera

