-25 grader!

– 25 grader i morse när  klockan ringde vid halv sex! Skulle jag kliva upp och ta mig en fototur?  Jag behövde inte fundera något utan jag tog mej snabbt upp, käkade frukost och gjorde mig i ordning. Fotoutrustningen  har jag alltid ställt i ordning kvällen innan så jag ska slippa hålla på med det på morronen.  Jag satte mig i bilen och körde iväg, ingen rim på bilrutan.  Det knarrade under bildäcken när jag körde och det tog en stund innan det blev behagligare temperatur inne i bilen. Jag åkte till ett av mina favoritställen och där var jag ju helt ensam. Brukar ibland träffa på någon hundägare, men den här morronen var det helt tomt där.  Var härligt med all rimfrost på träden och så den dånande forsen. Man får nästan en fjällkänsla där, för när man hör bruset från forsen så stänger man ju ute allt annat ljud och man kan riktigt koppla av! 



5 responses to “-25 grader!

  1. Härliga vinterbilder. Den översta är ju tjusigt värre. Gillar den blå tonen. Det var värt att gå upp tidigt ser jag. Ha en bra kväll.

  2. HÄRLIGA bilder!
    Min favorit är nr 1. Fy tusna så kallt det är-fingrarna fryser så fort dem kommer ur vanten. Lite trixigt att fota då. Du har jobbar brahär Roland, verkligen fina bilder!
    Mvh, Inger

  3. Hej Roland! Kanonbilder , särskilt bild nr 1, den är grymt fin med sin härliga blå ton, det var en lyckad fotomorgon ser man.
    Hälsningar Allan

  4. Usch, sådan kylan är inte rolig alls… 🙂
    Men bilderna dessutom är underbara! Gillar mycket!
    Mvh Halina

  5. Vilka underbara vinterbilder. Vilken tur att du trotsade kylan förra helgen för nu har vi ju fått mildväder. Välkommet det också tycker jag då jag längtar efter våren.

    Ha en bra vecka!

Kommentera

