Fotoplaner – 2011

Nu har halva februari gått och det märks att det har börjat bli ljusare ute och man slipper ha på lyset mitt på dagen inomhus:-) Har planerat lite olika fotoaktiviteter under året.  Jag har blivit intresserad av att fota med Toy camera och har skaffat mig en Holga för 120 film och så en Holga PinHole. Så det kommer att bli många bilder från dom i år.  En hel del infra ska det också bli Känns på något sätt som att man vill gå tillbaka till ”rötterna” och fota med enklast möjliga utrustning, som motvikt till det digitala som vi översvämmas av idag. Sen kommer det att bli lite fotoexkursioner rungt om i landet. Just nu läser jag på distans kursen ”Digital  bíldbehandling” på Högskolan i Jönköping, en jättebra kurs som jag varmt rekommenderar.  I sommar ska jag gå på Terjes fotoworkshop ”Den personliga naturbilden”, http://www.mullsjofolkhogskola.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=528 i Mullsjö.  I sommar finns också planer på en fjällvandring  så det kommer att bli ett spännande fotoår. Två bilder från ett vintrigt Norrbotten får avsluta det här blogginlägget. Ha en bra vecka 🙂

4 responses to “Fotoplaner – 2011

  1. Hej Roland, det låter ju som ett spännande år. Hoppas vi snart får se lite bilder från dina Toy Cameras. Fina bilder med en härlig färgton. Det gillar jag. Ha det gott. MVH Camilla

  2. Det låter spännande Roland, om du vandrar förbi Jokkmokk kan du ju höra av dig……..

  3. Snygga långa skuggor på översta bilden!
    Åh, ser att du ska gå samma kurs som jag också anmält mig till, samma vecka också. Har inte kommit med, men jag är FÖRSTA namn på reservlistan, så här hålls det tummar och tår… Dessvärre har jag inga stora förhoppningar för det är nog ingen som avbokar sig i första taget! Skulle vara om någon blir sjuk.. Så då kanske vi ses. 🙂
    Hälsn. Ulrika

  4. Låter som härliga planer det här! Och jag tycker det är helt rätt årstid att drömma sig bort. Gillar den första bilden! Vackra skuggmönster bildas där i snön!

    /Niklas

Kommentera

