Midvinter!

Jag sitter här och går igenom bilderna från julhelgen, alltid lika roligt att gå igenom dom. Det känns som att man upplever bilderna på nytt igen. Hade ju så fint ljus här, visst var det kallt men det var det värt. Och nog är det härligt att komma ut i naturen, man blir alltid på så gott humör och finns inget mer rogivande. Har ni tips och idéer för bloggen, hör gärna  av er.

Önskar Er Alla en riktigt God Fortsättning och att ni alla får ett intressant och spännande år med allt vad det innebär!

8 responses to “Midvinter!

  1. Hej Roland!

    God fortsättaning på 2011. Vilka härliga bilder. Fantastiskt att snö kan se ut som flytande guld. Har tittat här hos dig. Härliga vinterbilder du tagit. Den blå bilden i -25 var väldigt fin.

    Ha nu ett riktigt Gott Nytt fotoår!

    /Anita

    • Tack, Anita, för din fina kommentar:-) Ja, det är härligt att fota under kalla vintern, mankan fota hela dagen:-) Mennu ser det ut som att det blir is och slask här i Stockholm, som det ”normalt” brukar vara. Ha det gott!/Roland

  2. God fortsättning Roland, fina vinterbilder….jag har haft lite körigt ett tag, bl. a. jobbat hela nyårshelgen, så fotandet och bloggandet har fått vila.
    En ide kan vara att utmana varandra….t.e.x. jag lägger ut en bild, vad som helst och utmanar dig att fota ett liknande motiv, men i en helt annan vinkel, eller en helt annan teknik…..kan det vara något?

    • Tack, Gunilla! Ja, man har ju inte lika mycket tid alltid att vara ute och fota. Men kommer att bli en hel del fotande för mig under året. Jo, kul idé, absolut. Så fota gärna nåt som du har i din närhet så ska jag t ex försöka fota nåt liknande motiv med en annan vinkel, kan ju kanske vara svårt att hitta en fjälltopp här i länet kanske:-) Tala om när du har fotat något så ska jag jobba här på min kant med ”motivet”. Ha det gott/Roland

  3. Guld som glimmar i solen?!? Vilken strålande fin vinterbild, med varm och skön ton.
    Fler fina vinterbilder, men den guldiga gillade jag av någon anledning lite extra.
    God Fortsättning Roland!
    MVh, Inger

    • Hej Inger,

      och stort tack för fin kommentar. Ja, nog är det härligt att fota under vintern. Är ju så fint ljus många gånger då, och man kan fota hela dagen. Ha det gott och God fortsättning! /Roland

  4. Hej Roland.
    Härligt ljus. Visst är det rogivande att traska runt med kameran.
    Tips och idéer. Hm…..
    Jag tror det skulle vara en utmaning för dig att ta en macrobild i veckan och lägga upp. Du har inte varit inne så mycket på macro vad vi fått se i alla fall.
    Ha en bra dag.
    MVH Camilla

    • Hej Camilla,
      Tack, ja det skulle vara kul att ta lite mer makrobilder, eftersom jag normalt inte fotar det. Ska försöka satsa på det till nästa helg! Då ska jag skapa en makrobild, ska fundera lite på var jag ska ta den och vilket motiv det ska vara. Ha en fortsatt bra söndag. Mvh Roland

Kommentera

